סוג השירות | תיאור השירות | הערות |
---|---|---|
האגף מפעיל רשת תקשורת מנוטרת בכל רחבי הקמפוס, חיבור לרשת האינטרנט ברוחב פס של 10Gb/sec דרך מחב”א. |
כל שירותי הרשת כוללים ניטור מרכזי במגוון מערכות הנדסיות. |
|
האגף מפעיל 3 רשתות אלחוטיות באזורי הכיסוי. רשת ציבורית TechPublic , רשת פנימית מאובטחת TechSec ורשת אורחים אקדמיים .Eduroam |
ההזדהות מול רשת TechSec/Eduroam הינה פקולטית ו/או מרכזית. |
|
מופעל מערך אבטחת מידע לסינון תעבורה זדונית בין היחידות בקמפוס. |
שירות מרכזי לכל הפקולטות בטכניון. מבוסס כל מערכת Fortinet בליבת הרשת. |
|
מופעלת חומת אש המגינה על שרתי הטכניון מפני תקיפות אינטרנטיות. |
מבוסס על מערכת CheckPoint FW1 UTM |
|
מערכת Moodle לניהול הוראה מקוונת, בניהול המרכז לקידום הוראה. |
פתוח לכל הפקולטות. |
|
מערכת Pantopto לניהול הרצאות מוקלטות, בניהול המרכז לקידום הוראה. |
||
יועצים מקצועיים לסגל וחוקרים בתחומים של עיבוד תמלילים מדעי, סטטיסטיקה, תוכנה מתמטית , CFD ומחשוב עתיר ביצועים |
||
שירותי פיתוח ותמיכה בתוכנת Word Press. |
||
ניהול רשימות תפוצה מרכזיות ופקולטיות. |
||
שירותי ניהול סיסטם |
שירותי system administration בלינוקס/חלונות לשרתים פיזיים ו/או וירטואליים |
השירות מוגבל [ii]לשרתי אפליקציה ייעודיים. |
שירותי דוא”ל מנוהל , תומך בפרוטוקול imaps/smtp עם תאימות למכשירים חכמים. |
כולל גיבוי |
|
שירותי exchange מנוהלים, תיבת דוא”ל עם ארכיון, שיתוף יומנים ואנשי קשר, ניהול משימות ותיקיות ציבוריות. ממשק web access עשיר עם תאימות למכשירים חכמים. חיבור למרכזיית הטלפון של הטכניון (בתכנון) |
ניתנות מספר רמות שירות, 10% מסך התיבות בפקולטה יוגדרו כ Gold עם 5GB וארכיון. כולל גיבוי ללא עלות. |
|
|
||
שירותי הזדהות לסטודנטים לכל התארים על בסיס Active Directory. שירות מיועד הן למנגנונים מרכזיים והן כשירות לפקולטות. |
דומיין ST(udents) מנוהל בצורה אוטומטית ומאוכלס על בסיס מידע מבתי ספר להסמכה ומוסמכים. |
|
שירותי הזדהות לכל בית בטכניון (למעט לסטודנטים) על בסיס Active Directory. שירות מיועד הן למנגנונים מרכזיים והן כשירות לפקולטות. (בתכנון). |
דומיין Staff בשלבי תכנון מול מערכת SAP שתכלול מידע על: כ”א טכניון, כ”א מוסד ולשכת הסגל. |
|
תוכנה לניהול תמיכה |
שירות תוכנת SysAid לניהול helpdesk פקולטי. |
מופעל ב 10 פקולטות. |
מוקד תמיכה מאויש (טל 5600) לתקלות קו ראשון במערכות מרכזיות ומנהלה. המוקד פעיל כרגע בשעות 7:30 עד 17:30 ויורחב בקרוב. השירות מנוהל על-ידי תוכנת SysAid במוקד התמיכה. |
השירות מיועד לסגל מנהלי ואקדמי לשם פתרון תקלות שכיחות במערכות מרכזיות. |
|
|
|
|
מערכת עדכון למחשבי חלונות |
האגף מפעיל מערכת מרכזית לניהול עדכוני מערכת הפעלה Windows |
מבוסס על שרת WSUS מרכזי |
הפצת תוכנות | הורדת תוכנה (לא רישוי) עבור מהנדסי פקולטות בלבד. |
סוג השירות | תיאור השירות | עלות | הערות |
---|---|---|---|
הטכניון משמש כספק אינטרנט ומאפשר גם התחברות מאובטחת מכל מקום בעולם. |
שירותי ISP ו VPN כולל הזדהות חזקה באמצעות מחולל סיסמאות. |
||
האגף מאפשר לפקולטות לאחסן את שרתי הפקולטה (19″ בלבד) data center הטכניוני עם הזנת חשמל כפולה, הממוגן ומצויד באזעקת אש, ציפה בטחון. שירותי אל פסק כפול וגנרטור חרום. המקום מנוטר ומאייש 24×7.[i] |
אירוח פיזי לא כולל שירותי ניהול ובלתי תלוי בסביבת ההפעלה של השרת. נדרשת עמידה בדרישות אבטחת מידע. |
||
ניתן להשתמש בתשתית מרכזית להפעלת שרתים וירטואליים, לינוקס/חלונות. |
השירות ניתן עם או בלי שירותי ניהול. |
||
האגף מטפל במספר סביבות מחשוב עתיר ביצועים, מרכזיות ופקולטיות (באירוח) |
אשכולות של פקולטות בטכניון לצד מערכת מרכזית |
||
אחסון מרכזי לשיתוף קבצים. |
השכרת שטחים בשירותי nas לשיתוף קבצים לעמדות עבודה. כולל גיבוי snapshot שבוע אחורה. |
אפשר לקבל שירות משתי סביבות. סביבת NetApp וסביבת V3700 IBM |
|
אחסון מרכזי לשרתים פקולטיים |
השכרת שטחים בשירותי san לשרתים פקולטיים. כולל גיבוי snapshot שבוע אחורה |
דורש פרוטוקול nas, על fiber channel/iscsi |
|
גיבוי מרכזי מבוסס דיסקים באמצעות תוכנת netbackup. מיועד לשרתים פקולטיים |
|||
גיבוי מרכזי מבוסס דיסקים באמצעות תוכנת InSync, מיועד למחשבים אישיים, ניידים ונייחים. אפשרות לביצוע גיבוי ממקום מרוחק דרך האינטרנט. |
שירות חדש לגיבוי PC, מאפשר שחזור עצמי. |
||
רכישת רישיון אישי לתוכנה. |
[i] בתכנון להעביר את ההתראות למוקד בטחון ולעבור למתכונת unattended
[ii] שירותי סיסטם לא מיועדים לשמש תחליף לניהול פקולטי/יחידתי אלא לתת מענה למירב רובדי התשתית.