האגף למחשוב ומערכות מידע
האגף למחשוב ומערכות מידע
האגף למחשוב| ומערכות מידע
  • שירותים
    • גיבוי ושחזור
    • שרתים
    • מחשוב עתיר ביצועים (HPC)
    • פיתוח אתרים
    • מערכות מידע מנהליות
    • דואר אלקטרוני
    • שירותי אחסון
    • תוכנות
    • שירותי תקשוב
    • תחזוקה וביטוח מחשבים וציוד נלווה
    • הוראה מתוקשבת
    • ניטור רשת, שרתים ושירותים מרכזיים
  • תמיכה
    • דרכי פניה למוקד התמיכה
    • שאלות תדירות – FAQ
    • מדריכים למשתמש – SAP
    • עזרי הדרכה – פרויקט משכ”ל
    • אנטי וירוס
    • התקנת תוכנות – מערכות מידע
    • התקנת TeamViewer
    • התחברות מרחוק לשולחן העבודה
    • רשימת מהנדסים פקולטיים
    • תמיכה במחשבי מקינטוש
    • פורטל נוכחות
  • אבטחת מידע
    • הנחיות להתנהלות נכונה
    • הדרכות והרצאות
    • הנחיות אבטחת מידע
    • חדשות אבטחת מידע
    • עשרת הדיברות באבטחת מידע
    • התרעות אבטחת מידע
  • אודות
    • מבנה ארגוני
    • מפת הגעה לאגף
    • צור קשר
    • תיק חירום
    • נהלי עבודה
    • טכנוסטלגיה – תצוגת טכנולוגיה נוסטלגית
    • MyCIS
    • אנשים
      • מזכירות
      • אבטחת מידע
      • תשתיות
      • SAP
      • HR ושכר
      • Legacy
      • טכנולוגיות
      • תמיכת משתמשים
  • En
האגף למחשוב ומערכות מידע > שאלות תדירות – FAQ > זהות והזדהות > מדריך הפעלת הזדהות חזקה (MFA) לשירותי מיקרוסופט בטכניון עבור סטודנטים
שאלות תדירות – FAQ
  • שאלות כלליות והתחלת שימוש
    • מידע מרוכז לסטודנטים חדשים
      • מידע לסטודנטים חדשים באתר לימודי הסמכה Ugportal
      • אפליקציית הטכניון בנייד
      • עדכון סיסמה אישית
    • רישום מועמדים
    • פתיחת חשבון משתמש חדש
      • התחלתי לימודים, איזה תוכנות עלי לרכוש?
    • מידע וייעוץ – תוכנות
    • חשבונות סטודנטים
      • מידע על שכר לימוד
      • מדריך לפתיחת חשבון לסטודנט / Guide for Students
  • זהות והזדהות
    • מדריך הפעלת הזדהות חזקה (MFA) לשירותי מיקרוסופט בטכניון עבור סטודנטים
    • כרטיס סטודנט
      • איך להזמין כרטיס סטודנט ?
    • מערכת הכנסת רכבים
      • קבלת הרשאות לשימוש במערכת
      • הגבלות על הזנת אישורי כניסה
      • חידוש הרשאה לאחר מעבר מעונות
      • מגבלות ומכסות אישורים (עבור תלמידי הסמכה בלבד)
      • בעיות התחברות ושימוש במערכת
  • דוא”ל, שירותי ענן ותקשורת
    • דוא”ל טכניוני (“ענן 365”)
      • אייפון
      • אנדרואיד
      • שם משתמש וסיסמה אישית
      • התחברות באמצעות דפדפן האינטרנט
      • התחברות באמצעות Outlook
      • הגדרת העברת דוא”ל
      • שגיאות התחברות נפוצות
      • הנחיות לשימוש ב-  Thunderbird  וב- Gmail  לדוא”ל טכניוני
    • שירותי ענן Office 365
      • כיצד ניתן להתחבר לדואר ב-Office365 ממכשירי iPhone/iPad/Android
      • ססמה שתוקפה פג
      • הגדרת דוא”ל ב- Outlook עבור מערכת Windows
      • אפליקציית Outlook להתקנים ניידים
      • הגדרת Mac Mail עבור Office365
      • הגדרת Thunderbird עבור Office365 בשימוש ב- IMAP
      • התקנת לוח שנה של Office365 בתוכנת Thunderbird
      • מה יקרה עם החשבון שלי אם הוא לא ישמש יותר לתקשורת דוא”ל ?
      • כיצד ניתן להוריד ולהתקין את גרסת OFFICE הניתנת לנו?
      • כיצד ניתן לבצע העברה של דואר המגיע אל Office365 לשרת דואר אחר ?
      • איך אני מגבה/משתמש בתוכן התיבה הקיימת?
      • הנחיות לעבודה מול OneDrive
      • כיצד ניתן להעביר משתמשי IMAP לענן (עבור מהנדסי מחשוב)
    • רשימות תפוצה
      • איך יוצרים רשימת תפוצה?
      • איך לנהל את רשימת התפוצה? (ממשק web)
      • כיצד לשלוח מייל לרשימת תפוצה?
      • אני לא מקבל דואר מרשימת תפוצה
      • איך לנהל את רשימת התפוצה? (באמצעות email)
    • תקשורת וחיבור לאינטרנט
      • תקשורת אלחוטית
      • הנחיות לביצוע ההגדרות במחשב לצורך עבודה ברשתות ה WIFI המאובטחות בטכניון
    • VOIP-טלפוניה
      • ניהול טלפון VOIP (הגדרות טלפון,אנשי קשר והעברת שיחות)
      • ניהול הגדרות טלפון באמצעות אפליקציית ג’אבר
  • למידה מרחוק ומערכות הוראה
    • Moodle – מודל
      • כניסה למודל
      • שכחתי סיסמה
      • למי פונים עם בעיות במודל?
      • נרשמתם לקורס וטרם רשמו אתכם ב- Moodle?
    • Zoom-זום
    • Panopto-פנופטו
      • שינוי מהירות צפייה
    • הרצאות בוידאו
  • מידע כללי
  • מערכות מידע וציונים
    • מערכת Grades – צפייה בציונים
    • מערכת Upgrade – ניהול ציונים
      • רישום למקצועות ומערכת שעות (UGPortal)
    • SAP מערכת
      • איך אוכל לדעת מהי גרסת SAP המותקנת במחשב שלי?
      • האם אפשר להגדיל פונטים ב-SAP?
      • יש לי מספר טרנזקציות שאני משתמשת בהן מידי יום. האם אפשר להוסיף אותם למועדפים?
      • האם אפשר לשנות שם של הטרנזקציה במועדף?
      • יש לי הרבה טרנזקציות במועדפים. האם אני יכול/ה לתייק אותם?
    • SAP פורטל
      • שרות עצמי לעובד
      • מה פרטי הכניסה שלי (שם משתמש/סיסמה)?
      • שירות עצמי למנהל
      • דף הכניסה לא עולה
      • אילו דפדפנים נתמכים?
    • מערכת ענ”מ
    • מערכת K2
  • מחשוב אישי ותמיכה טכנית
    • מחשוב אישי
      • המחשב שלי איטי, מה לעשות?
      • המחשב לא פועל, מה לעשות?
      • מי זכאי לשירותי טכנאי מהאגף?
    • חוות מחשבים
    • גיבויים ושחזורים
      • איך משחזרים חומר שאבד?
      • כיצד מצטרפים לשירות הגיבוי?
      • כמה עולה השירות?
      • מהי מדיניות הגיבויים?
    • הזמנת והתקנת תוכנות
      • התקנת MATLAB
      • בעיה עם רשיון Mathematica
      • סל טכניוני
      • תוכנות לשימוש הסטודנטים
      • תוכנות Microsoft
      • Microsoft Azure Dev Tools for Teaching
  • אבטחת מידע
    • סרטון הסבר על טיפול במייל חשוד
    • פיירוול (חומת אש)
      • פתיחת שירותים בחומת אש
    • סינון דוא”ל
      • לא מקבל דואר (שאני יודע שנשלח אליי)
      • איך המערכת מזהה דואר ספאם?
      • האם ניתן לשלוט על מדיניות הסינון?
      • Blacklist / Safelist
      • אם נשלח דואר המכיל וירוס?
  • שירותים נוספים
    • פיתוח אתרים
      • פיתוח אתרים
      • כיצד מפרסמים אתר אישי באינטרנט ?
      • הנגשת אתרים
    • פורטל ספריות הטכניון
      • פורטל ספריות הטכניון
      • מערכת BookMe
    • מעונות סטודנטים
      • מעונות זוגות או משפחות עם ילדים
      • מעונות רווקים
      • כניסה למערכת הרישום למעונות
    • ארגון הבוגרים

מדריך הפעלת הזדהות חזקה (MFA) לשירותי מיקרוסופט בטכניון עבור סטודנטים

מדריך הפעלת הזדהות חזקה (MFA) לשירותי מיקרוסופט בטכניון עבור סטודנטים

תאריך עריכה אחרון : 24.8.2021

שיטת הזדהות חזקה היא בעצם הזדהות כפולה על ידי שימוש בסיסמת החשבון הטכניוני הרגילה וסיסמא חד-פעמית ,(One Time Password – OTP ), אשר מתחלפת כל דקה. שיטת הזדהות זאת נקראת Multi Factor Authentication – MFA . שיטת הזדהות זאת מאפשרת הגנה חזקה יותר על החשבון הטכניוני על ידי הוספת שכבת הגנה בעת ההתחברות.

הגדרת שיטת הזדהות MFA תתבצע בזמן התחברותך הראשונה לחשבון המייל הטכניוני שלך , במידה ועוד לא פתחת את החשבון יש לבצע זאת לפי ההנחיות בקישור זה.

  1. תחילה יש להתקין את אפליקציית Microsoft Authenticator על הטלפון הנייד.

בטלפון הנייד יש להוריד ולהתקין את אפליקציית Microsoft Authenticator

    1. עבור מכשירי Android יש להיכנס לGoogle Play ובשורת החיפוש להזין Microsoft Authenticator.
    2. עבור מכשירי iOS יש להיכנס ל App Store ולהזין בשורת החיפוש Microsoft Authenticator.

Graphical user interface, application Description automatically generated

  1. לאחר סיום ההתקנה יש לפתוח את האפליקציה ולאשר את תנאי השימוש.

כעת נעבור למחשב על מנת להמשיך בתהליך הגדרת ה MFA ולאחר מכן נשתמש שוב באפליקציה.

  1. יש להתחבר לתיבת המייל הטכניונית בכתובת : https://outlook.technion.ac.il/
    1. יש להזדהות עם שם חשבון טכניוני מלא שנפתח בתצורה username@campus.technion.ac.il
    2. בחלון הבא יש להזין את סיסמת החשבון הטכניוני ולהתחבר.
  2. בחלון הבא תתקבל ההודעה “מידע נוסף נחוץ” :
    1. בחלון יש לבחור בכפתור “Next”

  1. בחלון הבא שיפתח יוצגו לנו שתי אופציות עבור הגדרת MFA , אנחנו נוודא שמסומנת האופציה “App” ונלחץ על הכפתור “Next”. וגם בחלון הבא נלחץ על הכפתור “Next”

עד אשר נגיע לחלון שמציג קוד QR.

המלצת האגף למחשוב ומערכות מידע היא להשתמש בשיטת זיהוי עם אפליקציית Microsoft Authenticator , ולכן מדריך זה מסביר כיצד לבצע זאת.

  1. בחלון שיפתח יוצג קוד QR שעלינו לסרוק , נפתח את אפליקציית ה Microsoft Authenticator אשר התקנו בשלב 1 במדריך , באפליקציה יש לבצע את השלבים:
    1. יש לבחור באופציה “הוסף חשבון“
    2. בחלון הבא יש לבחור “חשבון בעבודה או בבית הספר“
    3. ובחלון הבא יש לבחור “סרוק קוד QR“.

    1. בסיום הסריקה יש ללחוץ על הכפתור “Next” בחלון במחשב.
    2. במידה ויש בעיה בסריקה ניתן לבחור בכפתור “Can’t Scan image?” , ויפתח שדה נוסף של נתונים שניתן להזין אותם ידנית באפליקציית Microsoft Authenticator במקום סריקת קוד ה QR.
  1. לאחר הסריקה של הקוד נתבקש לבצע ניסיון התחברות ראשון , באפליקציה בטלפון הנייד תתקבל התראה ונתבקש לאשר את ההתחברות שלנו. יש לבחור באופציה “אישור”.
    1. לאחר האישור באפליקציה נקבל את החלון הבא ונבחר “Next”.

  1. כעת בחלון הבא נבקש לבחור שם לסיסמת האפליקציה , בשדה שרשום בו

“Enter app password name” יש להקליד “Technion MFA”, וללחוץ על “Next”.

בשלב זה המערכת מייצרת סיסמא לשימוש עם אפליקציות שאינן תומכות בהזדהות MFA , לכן יש לשמור קוד זה.

  1. בחלון הבא נקבל את הסיסמא , יש לשמור אותה במידת הצורך לשימוש עתידי , ולבסוף ללחוץ “Done” בחלון הנוכחי וגם בחלון הבא על מנת לסיים את התהליך.

דוגמת התחברות

  1. נתחבר למייל הטכניוני בכתובת : https://outlook.technion.ac.il/
    1. בחלון הראשון נזין את שם החשבון הטכניוני המלא בתצורה:

username@campus.technion.ac.il

    1. בחלון הבא נזין את הסיסמא שהגדרנו עבור החשבון הטכניוני.
  1. שלב הזדהות MFA: בחלון זה נתבקש לאשר את ההתחברות על ידי אפליקציית Microsoft Authenticator , הבקשה תופיעה בצורת Notification בטלפון הנייד. יש לבחור באופציה “אישור” על מנת להשלים את תהליך ההתחברות.

  1. בחלון האחרון שיפתח ניתן לסמן למערכת שתזכור מכשיר זה למשך 30 ימים ולא נתבקש לבצע הזדהות MFA בפרק זמן זה.
    1. יש לסמן את ה Checkbox עם התיאור “Don’t ask again for 30 days”

מדריך הפעלת הזדהות חזקה (MFA) לשירותי מיקרוסופט בטכניון עבור סטודנטים

תאריך עריכה אחרון : 24.8.2021

שיטת הזדהות חזקה היא בעצם הזדהות כפולה על ידי שימוש בסיסמת החשבון הטכניוני הרגילה וסיסמא חד-פעמית ,(One Time Password – OTP ), אשר מתחלפת כל דקה. שיטת הזדהות זאת נקראת Multi Factor Authentication – MFA . שיטת הזדהות זאת מאפשרת הגנה חזקה יותר על החשבון הטכניוני על ידי הוספת שכבת הגנה בעת ההתחברות.

הגדרת שיטת הזדהות MFA תתבצע בזמן התחברותך הראשונה לחשבון המייל הטכניוני שלך , במידה ועוד לא פתחת את החשבון יש לבצע זאת לפי ההנחיות בקישור זה.

  1. תחילה יש להתקין את אפליקציית Microsoft Authenticator על הטלפון הנייד.

בטלפון הנייד יש להוריד ולהתקין את אפליקציית Microsoft Authenticator

    1. עבור מכשירי Android יש להיכנס לGoogle Play ובשורת החיפוש להזין Microsoft Authenticator.
    2. עבור מכשירי iOS יש להיכנס ל App Store ולהזין בשורת החיפוש Microsoft Authenticator.

Graphical user interface, application Description automatically generated

  1. לאחר סיום ההתקנה יש לפתוח את האפליקציה ולאשר את תנאי השימוש.

כעת נעבור למחשב על מנת להמשיך בתהליך הגדרת ה MFA ולאחר מכן נשתמש שוב באפליקציה.

  1. יש להתחבר לתיבת המייל הטכניונית בכתובת : https://outlook.technion.ac.il/
    1. יש להזדהות עם שם חשבון טכניוני מלא שנפתח בתצורה username@campus.technion.ac.il
    2. בחלון הבא יש להזין את סיסמת החשבון הטכניוני ולהתחבר.
  2. בחלון הבא תתקבל ההודעה “מידע נוסף נחוץ” :
    1. בחלון יש לבחור בכפתור “Next”

  1. בחלון הבא שיפתח יוצגו לנו שתי אופציות עבור הגדרת MFA , אנחנו נוודא שמסומנת האופציה “App” ונלחץ על הכפתור “Next”. וגם בחלון הבא נלחץ על הכפתור “Next”

עד אשר נגיע לחלון שמציג קוד QR.

המלצת האגף למחשוב ומערכות מידע היא להשתמש בשיטת זיהוי עם אפליקציית Microsoft Authenticator , ולכן מדריך זה מסביר כיצד לבצע זאת.

  1. בחלון שיפתח יוצג קוד QR שעלינו לסרוק , נפתח את אפליקציית ה Microsoft Authenticator אשר התקנו בשלב 1 במדריך , באפליקציה יש לבצע את השלבים:
    1. יש לבחור באופציה “הוסף חשבון“
    2. בחלון הבא יש לבחור “חשבון בעבודה או בבית הספר“
    3. ובחלון הבא יש לבחור “סרוק קוד QR“.

    1. בסיום הסריקה יש ללחוץ על הכפתור “Next” בחלון במחשב.
    2. במידה ויש בעיה בסריקה ניתן לבחור בכפתור “Can’t Scan image?” , ויפתח שדה נוסף של נתונים שניתן להזין אותם ידנית באפליקציית Microsoft Authenticator במקום סריקת קוד ה QR.
  1. לאחר הסריקה של הקוד נתבקש לבצע ניסיון התחברות ראשון , באפליקציה בטלפון הנייד תתקבל התראה ונתבקש לאשר את ההתחברות שלנו. יש לבחור באופציה “אישור”.
    1. לאחר האישור באפליקציה נקבל את החלון הבא ונבחר “Next”.

  1. כעת בחלון הבא נבקש לבחור שם לסיסמת האפליקציה , בשדה שרשום בו

“Enter app password name” יש להקליד “Technion MFA”, וללחוץ על “Next”.

בשלב זה המערכת מייצרת סיסמא לשימוש עם אפליקציות שאינן תומכות בהזדהות MFA , לכן יש לשמור קוד זה.

  1. בחלון הבא נקבל את הסיסמא , יש לשמור אותה במידת הצורך לשימוש עתידי , ולבסוף ללחוץ “Done” בחלון הנוכחי וגם בחלון הבא על מנת לסיים את התהליך.

דוגמת התחברות

  1. נתחבר למייל הטכניוני בכתובת : https://outlook.technion.ac.il/
    1. בחלון הראשון נזין את שם החשבון הטכניוני המלא בתצורה:

username@campus.technion.ac.il

    1. בחלון הבא נזין את הסיסמא שהגדרנו עבור החשבון הטכניוני.
  1. שלב הזדהות MFA: בחלון זה נתבקש לאשר את ההתחברות על ידי אפליקציית Microsoft Authenticator , הבקשה תופיעה בצורת Notification בטלפון הנייד. יש לבחור באופציה “אישור” על מנת להשלים את תהליך ההתחברות.

  1. בחלון האחרון שיפתח ניתן לסמן למערכת שתזכור מכשיר זה למשך 30 ימים ולא נתבקש לבצע הזדהות MFA בפרק זמן זה.
    1. יש לסמן את ה Checkbox עם התיאור “Don’t ask again for 30 days”

© כל הזכויות שמורות האגף למחשוב ומערכות מידע
  • הצהרת נגישות
  • ספר טלפונים
  • מפת אתר
שינוי גודל גופנים
Accessibility by WAH