אגף מחשוב ומערכות מידע מספק שירותי אירוח לשרתים פיזיים בחוות השרתים המרכזית ושירותי אירוח וירטואליים באשכולות יעודיים.
אירוח שרתים פיזיים
השירות מיועד ללקוחות המעוניינים להציב שרת מחלקתי/פקולטי באולם השרתים של אגף המחשוב וליהנות משירותי תחזוקה של האגף.
יתרונות של אירוח השרתים:
- ניצול תשתית באתר ייעודי
- אחריות מקצועית כוללת
- יעוץ והכוונה בנושאי תוכנה וחומרה לכל אורך חיי המערכת
סוגי התשתיות באולם המחשוב:
- מרחב ממוגן עם רצפה צפה
- מיזוג אוויר ובקרת אקלים
- מערכת בקרה רבת חיישנים
- מסדי ציוד “19 תקניים
- מערך חשמל הכולל:
- מערכות הגנה מפני נפילות מתח והפסקות חשמל
- מערכת אל פסק
- גנרטור לשעת חירום
- תשתית תקשורת מהירה , כבילת נחושת ואופטיקה
- מערכות ניטור מתקדמות מתוצרת Orion
- סביבת ניהול אינטגרטיבית DCIM
מפרט שירות אירוח לשרת פיזי:
- מיקום של ציוד תקני ברוחב “19 בגובה xU עם האביזרים הנלווים.
- ממשק רשת בקצב 1Gbps
- ממשק רשת בקצב 10Gbps
- ממשק ניהול קונסול
- שקעי כוח 220 volt משתי הזנות UPS נפרדות בהתאם להספק נומינלי על פי נתוני יצרן.
תנאי אירוח
- החומרה של השרת המתארח חייבת להיות באחריות היצרן או שירות הספק.
במידה שהלקוח יחליט לא לבטח את הציוד, תיקונו במקרה הצורך יהיה באחריותו הבלעדית. - הלקוח אחראי לגיבוי המידע בשרת , ניתן לרכוש שרות גיבוי מאגף המחשוב.
- כללי אבטחה לגישה מרחוק ייושמו כמקובל באגף המחשוב ובהתאם לנוהל אבטחת המידע הטכניוני.
- כניסה לאולם השרתים היא כניסה מבוקרת. כל ביקור באתר דורש תיאום, הן של בעלי השרת והן של הספק ו/או נותני שירות חיצוניים.
- הלקוח אחראי לפינוי אריזות ריקות של הציוד
- גיל השרתים המתארחים בדאטה סנטר לא יעלה על 7 שנים.
עלות השירות:
ניתן להתאים את תצורת האירוח לפי הצורך על בסיס מחירון השירותים. עלות האירוח הפיזי מבוססת על שלושה מרכיבים:
- גובה השרת ביחידות U
- צורכי תקשורת הנמדדת בכמות ממשקים וסוגיהם
- הספק נצרך
ניתן להעריך את עלות האירוח באמצעות מחשבון זה.
הרשמה לשירות
דרך חנות אגף המחשוב
(שימו לב – הרכישה באמצעות תקציב מחקר או תקציב טכניוני)
קליטת ציוד לשירות האירוח
- לאחר השלמת תהליכים מנהלתיים , לרבות תשלום בעבור האירוח וקבלת אישור להרשמה לשירות ממזכירות אגף המחשוב, יש לפנות בצירוף האישור למנהל המתקן בכתובת idavid@technion.ac.il לקליטת השרת.
- בסיום קליטת השרת תיערך בדיקה משותפת של הלקוח עם אנשי האגף כדי לוודא את פעולתו התקינה של השרת וההתקשרות אליו.
לקבלת פרטים טכניים בנושא השירות יש לפנות בדוא”ל ל- idavid@technion.ac.il.