פרויקט החלפת הטלפונים בטכניון הוגדר ע”י המנכ”ל כפרויקט כלל טכניוני,
לכל היחידות / פקולטות. הפרויקט כולל:
- איסוף נתוני טלפונייה ביחידה
- הכנסת הנתונים למערכת ה- SAP
- טיוב נתונים (משאבי אנוש, מיפוי חדרים)
- יציאה לסקר (שליחת הסקר להערכת הבודקים)
- הזמנת משיכה לטלפונים
- התקנה (התקנת הטלפונים בחדרים)
- פעולות לאחר התקנה
הכנות לסקר
- בקשת הרשאות לטרנזאקציה טלפונייה ZPM_TEL_REPORT_HEAD לראש/ת מינהל ולעובדים אחרים שיעסקו בהגדרת הטלפונים ביחידה (כגון: מזכירה, אחראי בניין)
- איסוף פרטים על “המצב בשטח” ביחידה, ובעיקר על המצב הרצוי…
- מספר שלוחה (כיום)
- שם העובד אליו שייכת השלוחה – או שיוך השלוחה לחדר כללי (חדר סטודנטים, מעבדה וכו’)
- Port בקיר (שקע הרשת בקיר שאליו בד”כ מתחבר המחשב)
- מס’ ציוד של המתג (לאיזה מתג בארון התקשורת מגושר אותו Port בקיר) להעזר באיש מחשוב
- Port במתג (מס’ השקע במתג הנ”ל – אליו מגושר אותו Port בקיר) להעזר באיש מחשוב
- בנוסף יש לאסוף פרטים על הקווים האנלוגיים ביחידה קווים אנלוגיים.
יציאה לסקר
לאחר שהוקלדו כל הפרטים, יש לסמן ב- “V” את השורות שעליהן רוצים לצאת לסקר
בעבור כל שורה – יוזמן מכשיר טלפון !
ללחוץ על כפתור “קובץ Excel”, לסמן “שליחת קובץ לממונה טלפונייה” ולהפעיל .
הזמנה
לאחר שהודיעו ליחידה כי הסקר נקלט ואושר, יש לצאת להזמנה:
-
- יש לסמן ב- “V” את השורות שעליהן רוצים לצאת להזמנה (לוודא שאלה אותן שורות שהיו בסקר…)
בעבור כל שורה – יוזמן מכשיר טלפון ! - ללחוץ על “הזמנת משיכה” ולהפעיל…
- לאתר את ההזמנה (לפי מספר הזמנה), ולאשר אותה (סבב אישורים) כמו לכל הזמנת רכש אחרת.
- יש לסמן ב- “V” את השורות שעליהן רוצים לצאת להזמנה (לוודא שאלה אותן שורות שהיו בסקר…)
התקנה
לאחר שההזמנה תאושר סופית (הזמנה יציאה לבינת), תיתכן “תקופת המתנה” קצרה
במהלכה יגיעו הטלפונים לקמפוס, יוגדרו בהתאם לסקר ויתואם מועד התקנה.
ביום ההתקנה יגיע צוות מתקינים ליחידה, ילווה ע”י איש צוות יחידתי, שתפקידו יהיה “להוביל”
את הצוות בתוך היחידה, להצביע על החדרים להתקנה, לזהות את השלוחות והאנשים,
לפתוח דלתות במידת הצורך, להציג את צוות ההתקנה בפני אנשי היחידה (המותקנים).
לאחר ההתקנה
לאחר ההתקנה יופעלו הטלפונים בהדרגה.
על היחידה לדאוג לאיסוף הטלפונים הישנים והחזרתם לאגף מחשוב.
על היחידה לדאוג להטמעת הקידומות החדשות בכל מקום (אתרים, חתימות Outlook וכו’)
טלפון שומר על קשר רציף עם המרכזייה ולכן חייב להישאר מחובר!
כל כיבוי של הטלפון ליותר מכמה דקות – חייבים לידע מחשוב פקולטי!
כל כיבוי של הטלפון למשך יותר מכמה ממספר שעות בודדות – חייבים לידע את אחראי טלפונייה!
שינויים בעתיד
כל מעבר של הטלפון: חדר אחר, קומה אחרת, בניין אחר – חייבים לעדכן את המידע ב- SAP.
אם המעבר של הטלפון הוא לקומה שונה או בניין שונה – חייבים ליידע את אחראי טלפונייה.
כל שינוי של תפקוד הטלפון: שם, שלוחה, פונקציונליות – ייעשה ע”י קריאת שירות לממונה טלפונייה.