שירות סינון דואר
האגף למחשוב ומערכות מידע מפעיל מערכת לסינון דואר אלקטרוני. המערכת מזהה וחוסמת דואר ספאם באמצעות:
- בדיקת המקור השולח את הדואר,
- בדיקת תכולת הדואר,
- בדיקת סוגי הקבצים מצורפים,
- זיהוי וירוסים המצורפים לדואר.
המערכת הקיימת היא מסוג Ironport מתוצרת חברת Cisco.
משתמשי הדואר האלקטרוני בטכניון יכולים לשלוט על מדיניות הסינון לתיבת הדואר שלהם. לבעלי מספר תיבות דוא״ל, יש לשים לב שהמדיניות היא לכל כתובת בנפרד.
המערכת שולחת לכל משתמש דו”ח יומי בשם Suspected SPAM Quarantined המכיל רשימת דואר אלקטרוני שאובחן כספאם ונחסם מכלל הדואר שנשלח אליו ביממה האחרונה. בהודעת הדו”ח היומי ניתן לשחרר הודעות בלחיצה על Release והודעה תעבור לתיבת הדואר של המשתמש.
בלחיצה על הלינק View All Quarantined Messages בתחתית הטבלה בהודעת האי מייל היומי, המשתמש נכנס באמצעות הדפדפן לדף האישי שלו שם הוא רואה את רשימת כל הדואר שנחסם (רשימה עדכנית) ויכול לערוך את מדיניות הסינון האישי שלו.
בדף זה ניתן לבחור בדואר ולשחרר אותו על בחירה Release או גם להוסיף את השולח לרשימה של השולחים הבטוחים בבחירה Release and add to safelist (הבחירות הן בתחתית הטבלה). כתובת שולח שנמצאת ברשימת ה-safelist לא תסונן ומייל משולח זה יועבר לתיבת הדואר.
המשתמש יכול לנהל רשימה שחורה ורשימה בטוחה כדי לחסום או לאפשר העברת דואר מכתובות או דומיינים. הגישה לרשימה זו היא מתוך הדף האישי בלחיצה על Options (בפינה הימנית העליונה של הדף האישי), ובחירת Blacklist או Safelist בהתאמה.
הדוח היומי יישלח רק אם במהלך היממה נחסם דואר שנשלח למשתמש. כדאי לשמור מייל יומי אחד כי באמצעות אותו הלינק ניתן תמיד להיכנס לדף האישי ולראות את הרשימה העדכנית של הדואר שנחסם.
אם נשלח מייל המכיל וירוס, המייל הזה יוסר מהמערכת ולא יופיע ברשימה.
אם נשלח מייל עם קובץ מצורף עם סיומת אסורה המייל יועבר ללא הקובץ המצורף. סיומת אסורה היא סיומת כמו .exe .bat וכד’. סיומות של קבצים כאלה המפעילים באופן עצמי יישום במחשב ומשמשים להחדרת וירוסים למחשב האישי. כדי לקבל או לשלוח מייל עם קובץ תקין מצורף עם סיומת אסורה, הקובץ המצורף צריך להיות דחוס עם סיסמה.
אם ידוע לך על דואר אלקטרוני שנשלח אליך ולא הגיע, יש אפשרות שמקור הדואר מסומן כמקור המפיץ ספאם ולכן נחסם. ניתן לבדוק את דירוג מקור הדואר במנוע החיפוש http://www.senderbase.org
לקבלת הוראות הפעלה לדף היומי, יש ללחוץ על הלינק View All Quarantined Messages כדי להיכנס לדף האישי, ושם לבחור Help -> Online Help (בפינה הימנית העליונה של הדף).
במקרה של בעיות/בקשות ניתן לפנות לצוות התמיכה בטלפון 073-3785600 או לפתוח קריאה באתר