האגף למחשוב ומערכות מידע
האגף למחשוב ומערכות מידע
האגף למחשוב| ומערכות מידע
  • שירותים
    • גיבוי ושחזור
    • שרתים
    • מחשוב עתיר ביצועים (HPC)
    • פיתוח אתרים
    • מערכות מידע מנהליות
    • דואר אלקטרוני
    • שירותי אחסון
    • תוכנות
    • שירותי תקשוב
    • תחזוקה וביטוח מחשבים וציוד נלווה
    • הוראה מתוקשבת
    • ניטור רשת, שרתים ושירותים מרכזיים
  • תמיכה
    • דרכי פניה למוקד התמיכה
    • שאלות תדירות – FAQ
    • מדריכים למשתמש – SAP
    • עזרי הדרכה – פרויקט משכ”ל
    • אנטי וירוס
    • התקנת תוכנות – מערכות מידע
    • התקנת TeamViewer
    • התחברות מרחוק לשולחן העבודה
    • רשימת מהנדסים פקולטיים
    • תמיכה במחשבי מקינטוש
    • פורטל נוכחות
  • אבטחת מידע
    • הנחיות להתנהלות נכונה
    • הדרכות והרצאות
    • הנחיות אבטחת מידע
    • חדשות אבטחת מידע
    • עשרת הדיברות באבטחת מידע
    • התרעות אבטחת מידע
  • אודות
    • מבנה ארגוני
    • מפת הגעה לאגף
    • צור קשר
    • תיק חירום
    • נהלי עבודה
    • טכנוסטלגיה – תצוגת טכנולוגיה נוסטלגית
    • MyCIS
    • אנשים
      • מזכירות
      • אבטחת מידע
      • תשתיות
      • SAP
      • HR ושכר
      • Legacy
      • טכנולוגיות
      • תמיכת משתמשים
  • En
האגף למחשוב ומערכות מידע > שירותים > דוא”ל בשרתי הטכניון > סינון דואר אלקטרוני

שירותים

  • רשימת שירותים מרכזיים
  • גיבוי ושחזור
    • מדיניות הגיבויים
    • הצטרפות והתקנה
      • צירוף מערכות וירטואליות פקולטיות
    • שחזור מידע מגיבויים
    • גיבוי תיבת דואר
  • אירוח שרתים
    • מדריך להפעלת חשבון מחשוב בטכניון
    • הזדהות בשרתים מרכזיים
    • מחשוב עתיר ביצועים
    • שירותי אירוח – שרתים פיזיים
    • שירותי אירוח – שרתים וירטואליים
    • וירטואליזציה
      • שירות Azure Virtual Desktop עבור סטודנטים
      • שרתים
  • מחשוב עתיר ביצועים (HPC)
    • מערכת התורים PBS
      • ניצולת GPU
  • מחשוב ענן
    • מחשוב עתיר ביצועים דרך מחב”א
    • תשתיות מיחשוב בענן – מנוי Microsoft Azure
    • Office 365
      • שירותי ענן Office 365
      • SharePoint
    • תוכנת Zoom
  • פיתוח אתרים
    • אתרי אינטרנט
    • אירוח אתרי אינטרנט
    • מערכת וורדפרס NET
    • מערכת אתרים פקולטיים
    • קבלנים מורשים למתן שירותי פיתוח תוכנה ואתרי אינטרנט
    • אתר הנגשה
  • מערכות מידע מנהליות
  • דואר אלקטרוני
    • דוא”ל מרכזי בטכניון – שירותי ענן Office 365
    • רשימות תפוצה
    • סינון דואר אלקטרוני
  • שירותי אחסון
    • אחסון מרכזי
    • מהו חשבון OneDrive?
  • תוכנות
    • רכישת תוכנות
    • רישוי תוכנות Microsoft
  • שירותי תקשוב
    • תקשורת אלחוטית בטכניון
      • אזורי כיסוי
      • TechSec
      • eduroam
    • תקשורת בקמפוס
    • תקשורת מהמעונות
    • התחברות מחוץ לקמפוס
    • רשת בקרת מבנה
    • מערכות טלפונייה
      • טלפוני IP
        • – תהליך הטמעה
        • – תפעול הטלפון
      • טלפונים ניידים
  • הוראה מתוקשבת
    • Azure Virtual Desktop service for students
    • עדכוני ציונים בדוא”ל ובאפליקציה
  • ניטור רשת, שרתים ושירותים מרכזיים
  • מחירון שירותי האגף

סינון דואר אלקטרוני

שירות סינון דואר

האגף למחשוב ומערכות מידע מפעיל מערכת לסינון דואר אלקטרוני. המערכת מזהה וחוסמת דואר ספאם באמצעות:

  • בדיקת המקור השולח את הדואר,
  • בדיקת תכולת הדואר,
  • בדיקת סוגי הקבצים מצורפים,
  • זיהוי וירוסים המצורפים לדואר.

המערכת הקיימת היא מסוג Ironport  מתוצרת חברת Cisco.

משתמשי הדואר האלקטרוני בטכניון יכולים לשלוט על מדיניות הסינון לתיבת הדואר שלהם. לבעלי מספר תיבות דוא״ל, יש לשים לב שהמדיניות היא לכל כתובת בנפרד.

המערכת שולחת לכל משתמש דו”ח יומי בשם Suspected SPAM  Quarantined המכיל רשימת דואר אלקטרוני שאובחן כספאם ונחסם מכלל הדואר שנשלח אליו ביממה האחרונה. בהודעת הדו”ח היומי ניתן לשחרר הודעות בלחיצה על Release והודעה תעבור לתיבת הדואר של המשתמש.

בלחיצה על הלינק  View All Quarantined Messages בתחתית הטבלה בהודעת האי מייל היומי, המשתמש נכנס באמצעות הדפדפן לדף האישי שלו שם הוא רואה את רשימת כל הדואר שנחסם (רשימה עדכנית) ויכול לערוך את מדיניות הסינון האישי שלו.

בדף זה ניתן לבחור בדואר ולשחרר אותו על בחירה Release או גם להוסיף את השולח לרשימה של השולחים הבטוחים בבחירה Release and add to safelist (הבחירות הן בתחתית הטבלה). כתובת שולח שנמצאת ברשימת ה-safelist  לא תסונן ומייל משולח זה יועבר לתיבת הדואר.

המשתמש יכול לנהל רשימה שחורה ורשימה בטוחה כדי לחסום או לאפשר העברת דואר מכתובות או דומיינים. הגישה לרשימה זו היא מתוך הדף האישי בלחיצה על Options (בפינה הימנית העליונה של הדף האישי), ובחירת Blacklist   או  Safelist בהתאמה.

הדוח היומי יישלח רק אם במהלך היממה נחסם דואר שנשלח למשתמש. כדאי לשמור מייל יומי אחד כי באמצעות אותו הלינק ניתן תמיד להיכנס לדף האישי ולראות את הרשימה העדכנית של הדואר שנחסם.

אם נשלח מייל המכיל וירוס, המייל הזה יוסר מהמערכת ולא יופיע ברשימה.

אם נשלח מייל עם קובץ מצורף עם סיומת אסורה המייל יועבר ללא הקובץ המצורף. סיומת אסורה היא סיומת כמו .exe .bat וכד’. סיומות של קבצים כאלה המפעילים באופן עצמי יישום במחשב ומשמשים להחדרת וירוסים למחשב האישי. כדי לקבל או לשלוח מייל עם קובץ תקין מצורף עם סיומת אסורה, הקובץ המצורף צריך להיות דחוס עם סיסמה.

אם ידוע לך על דואר אלקטרוני שנשלח אליך ולא הגיע, יש אפשרות שמקור הדואר מסומן כמקור המפיץ ספאם ולכן נחסם. ניתן לבדוק את דירוג מקור הדואר במנוע החיפוש http://www.senderbase.org

לקבלת הוראות הפעלה לדף היומי, יש ללחוץ על הלינק  View All Quarantined Messages כדי להיכנס לדף האישי, ושם לבחור Help -> Online Help (בפינה הימנית העליונה של הדף).

במקרה של בעיות/בקשות ניתן לפנות לצוות התמיכה בטלפון 073-3785600 או לפתוח קריאה באתר

http://helpdesk.technion.ac.il

© כל הזכויות שמורות האגף למחשוב ומערכות מידע
  • הצהרת נגישות
  • ספר טלפונים
  • מפת אתר
שינוי גודל גופנים
Accessibility by WAH