טיפים לשימוש בזום

לאור השימוש הנרחב בפתרונות שיחות ועידה, מזוהים מאמצים של תוקפים לנצל חולשות ביישומים אלה.

חשוב ביותר ליישם מספר כללי זהירות המתוארים בקישור הבא ספציפית ליישום ZOOM - https://www.bleepingcomputer.com/news/software/how-to-secure-your-zoom-meetings-from-zoom-bombing-attacks/

ההסברים מלווים בצילומי מסך לטובת יישום קל של כללי הזהירות

להלן רשימת הכללים המתוארים במאמר זה:

  1. הגנה באמצעות סיסמא על הפגישות.
  2. שימוש ב WAITING ROOM בפגישות בעלות אופי סודי/רגיש ונעילת הפגישה לאחר שכולם הצטרפו. סעיף זה לא ישים בהרצאות רבות משתתפים.
  3. שימוש בגרסה עדכנית ( להקפיד על עדכונים) של היישום ZOOM ואך ורק מהאתר הרשמי של היצרן.     Technion.zoom.us
  4. נהג בזהירות בשימוש ב Personal Meeting Room - ראה בהמשך
  5. לאפשר שיתוף מסך של המארח בלבד, אלא אם אופי הפגישה דורש אחרת.
  6. לא לשתף בפומבי צילומי מסך הפגישה או הזמנות לפגישה בעלת אופי סודי/רגיש.

  

מנגנוני אבטחה אפשריים

  1. ההקפדה על אי פרסום קישור לפגישה: קישור המפורסם בצורה גלויה, חושף את הפגישה לאנשים שלא הוזמנו אליה. היינו עדים למקרים בהם אורחים לא קרואים "פלשו" לפגישה והפריעו למהלכה.
  2. הגבלת שיתוף מסך ל HOST בלבד: אם מארח הפגישה לא מגביל את שיתוף המסך, כל אחד עלול לנצל זאת ולהפריע למהלך התקין של הפגישה.
  3. הגבלת השתתפות לחשבונות טכניון בלבד בפגישות בהם הדבר אפשרי או הכרחי: הגבלה זו תאפשר רק לבעלי חשבון טכניוני להצטרף לפגישה.
  4. הגבלת כניסה מאזורים או מדינות מסוימים – בעולם הגלובלי של ימנו זה לא תמיד אפשרי אך בהחלט יכול למנוע "פלישה" מאזורים לא רצויים.
  5. הגבלת ה CHAT מול ה HOST בלבד: הדבר יכול לסייע במניעת הערות נאצה וכיו"ב, אך כמובן פוגע בחוויית המשתתפים בפגישה.
  6. ביצוע MUTE לכולם ומניעה מהמשתתפים לעשות UNMUTE לעצמם: הדבר יכול לסייע במניעת הפרעות למהלך הפגישה ע"י "פולשים"

During the meeting, click on “Participants” in the Zoom meeting control bar. At the bottom of the participants panel click “Mute All.” Then, uncheck the “Allow participants to unmute themselves” to prevent participants from talking in the meeting.

  

חדר ישיבות אישי Personal meeting room

חדר הישיבות האישי שלך ( Personal Meeting Room ) הוא חדר ישיבות וירטואלי שמור עבורך באופן קבוע אליו אתה יכול לגשת עם מזהה המפגש האישי שלך (PMI) או קישור אישי. אתה יכול להתחיל פגישות מיידיות עם ה- PMI שלך, או שתזמן פגישה המשתמשת ב- PMI שלך.

חדר הישיבות האישי שלכם אידיאלי לשימוש עם אנשים שאתם נפגשים איתם באופן קבוע. עם זאת, מכיוון שהוא נגיש תמיד עם אותו מזהה פגישה וקישור אישי, אין להשתמש בו לישיבות גב אל גב או לפגישות עם אנשים שאינכם נפגשים איתם באופן קבוע. ברגע שלמשתתף יש את הקישור ל- PMI שלך, הוא יכול להצטרף אליו בכל עת שהפגישה נמצאת בשימוש.

כדי למנוע הצטרפות של אנשים שלא זומנו, חשוב לנעול את הפגישה או משתמש בתכונה 'חדר המתנה' כדי לאשר הצטרפות למשתתפים באופן פרטני.

שקול להשתמש במזהה פגישה אקראי: מבחינת אבטחת מידע אופן זה מומלץ יותר כי לא ניתן לשתף אותו זימון מספר פעמים. שימוש בחדר ישיבות אישי הוא בעצם פגישה מתמשכת שנמשכת תמיד.

 

JOIN BEFORE HOST

הצטרפות לפני מארח מאפשרת למשתתפים להצטרף לפגישה לפני שהמארח מצטרף או כאשר המארח אינו יכול להשתתף בפגישה.

אם תבחר באופציה זו, המשתתפים יוכלו להצטרף לפגישה לפני שהמארח יצטרף או בלי המארח. אם לא תבחר באופציה זו, המשתתפים יראו הודעה שאומרת "הפגישה מחכה שהמארח יצטרף." אם אתה המארח, יש כפתור כניסה להתחברות להתחיל את הפגישה כמארח.

  

Registration Required

זימון פגישה הדורשת הרשמה תדרוש מהמשתתפים להירשם באמצעות הדואר האלקטרוני, שם, שאלות אחרות ומותאמות אישית. באפשרותך גם ליצור דוחות רישום לפגישה אם ברצונך להוריד רשימת אנשים שנרשמו.

  

זימון פגישת ZOOM ישירות מה OUTLOOK

בזימון פגישת ZOOM ישירות מה OUTLOOK , שים לב כי קיימים 2 כפתורים.

zoom from outlook

אם ברצונך לשלוט בהגדרות הפגישה, עליך להקיש על כפתור ה Settings

תוכל בין היתר לקבוע אם נדרשת סיסמא בכניסה לפגישה ועוד