ניהול סיסמה אישית והתחברות לשירותי הטכניון

ניהול סיסמה אישית והתחברות לשירותי הטכניון

פתח גרסה מונגשת

האגף למחשוב ומערכות מידע מעמיד לרשות אנשי בית הטכניון מערכת הזדהות מרכזית ואחידה להתחברות למגוון שירותי הטכניון המכונה "הזדהות אחידה".

ההזדהות לשירותי הטכניון נעשית באמצעות שם המשתמש (User ID) שנבחר על ידכם (סטודנטים) או נוצר עבורכם (סגל), והססמה האישית שקבעתם. לידיעתכם, מטעמי אבטחת מידע, הסיסמה לחשבונכם האישי תקפה למשך שנה בלבד (התראה לעדכון הסיסמה תשלח אליכם לכתובת הדוא"ל הטכניוני בסמוך למועד פקיעת הסיסמה. אנא הקפידו לעדכן את הסיסמה במועד).

 

עודכן: 29/01/2019 , 09:48
  • הוראות MFA - למשתמש

    פתח גרסה מונגשת

    1.יש להיכנס לאתר https://mysignins.microsoft.com/security-info ולהזדהות באמצעות שם משתמש וסיסמא טכניוניים .

    2. יש להקיש על Add Method.

    אפשר להגדיר יותר מ- Method אחד (לצורך חלופה במקרה של בעיה)ע"י הקשה על Add Method

    אם בחרתם טלפון משרדי, ה -MFA שלכם יהיה ע"י קבלת שיחה קולית לטלפון המשרדי שלכם .

    אם בחרתם להוסיף מספר טלפון, תוכלו לרשום את מספר הטלפון הנייד שלכם . בשלב זה ה MFA-

    שלכם יהיה בקבלת שיחה לנייד.

    רק לאחר הפעלת ה MFA עבור חשבונכם תוכלו לשנות הגדרה זו ולהוסיף sms

    .

    3.בחלון שנפתח יש לבחור את שיטת ההזדהות הרצויה

    הערה: השיטה המומלצת היא . Authenticator app

    כאן תוכלו לבחור בין התקנת Microsoft Authenticator על המכשירים מהם אתם מתחברים לבין Authenticator אחר כדוגמת Google Authenticator שכנראה כבר מותקן בטלפון הנייד/מחשב לצורך התחברות מהבית בעזרת ה Pulse Secure - הטכניוני .

    יש לבחור: “I want to use a different authenticator app”

    1. לאחר בחירת ה - Authenticator והקלקה על “I want to use a different authenticator app” תקבלו קוד QR אותו יש לסרוק לאפליקציית ה -Authenticator המותקנת אצלכם

    יש לסרוק את הקוד בטלפון החכם

    אם מותקנת אפליקציית Authenticator של גוגל:

    יש להפעיל אותה ולבחור:

    ולסרוק את הבר קוד.

    אם מותקנת אפליקציית Authenticator של מייקרוסופט:

    יש להפעיל אותה ולבחור:

    1. הוספת חשבון

    2.הוספת חשבון

    3.סריקת בר קוד

    במידה ולא מותקנת אפליקציה יש להתקין אחת מהאפליקציות.

     

    באפליקציה ניתן לראות קוד בן 6 ספרות, יש להכניס את הקוד למסך הבא (במחשב) ולהמשיך (Next)

    במידה ויתבקש שם ניתן לבחור כל שם לדוגמא: MFA Technion

    יופיע מסך עם סיסמא:

    יש לזכור את הסיסמא וללחוץ על סיום.
    App password **משמש למשל באפליקציות מייל לא מייקרוסופטיות בטלפון החכם עצמו
    (לדוגמא אפליקציית המייל המובנית של iPhone)
    אין להגדיר Password App על מכשיר שאינו שלך ושאינו בשימושך הבלעדי.

     

    לסיום (לאחר ההפעלה בתאריך היעד):

    יש לסגור את כל הדפדפנים ואת האאוטלוק.

    יש להיכנס לאתר https://outlook.technion.ac.il/

    יש לבחור שם משתמש (כתובת דואר אלקטרוני טכניונית)

    יש להקיש סיסמא

    במסך הבא יש להקיש את הקוד מהאפליקציה (קוד בן 6 ספרות)

     

    אם יסומן "סמוך על מכשיר זה למשך 30 יום", אין צורך להזדהות חזק ב 30 הימים הבאים.

    יש לפתוח את ההאוטלוק:

    במידה ויתבקש קוד יש להכניס את הקוד מהאפליקציה.

    עודכן: 11/02/2021 , 10:49

  • הנחיות להחלפת סיסמה בתוקף

    פתח גרסה מונגשת

    שימו לב: ההנחיות שלהלן נועדו במקרה שהסיסמא האישית בתוקף.

    עדכון סיסמה בתוקף:

    (1) יש לגשת לאתר לניהול חשבונות מחשב של אגף המחשוב ומערכות המידע.

    (2) יש למלא את הפרטים הבאים בשדות המתאימים (ראו איור) ולאחר מכן ללחוץ על "המשך":

    א - מספר תעודת הזהות (9 ספרות);

    ב- שם המשתמש בלבד (ללא סיומת campus/technion.ac.il@);

    ג- סיסמה אישית ("הזדהות אחידה").

    סיסמא בתוקף

    (3) עתה עליכם ללחוץ על "שינוי סיסמה":

     

    (4) במסך זה - יש לבחור סיסמה חדשה, להזינה פעמיים וללחוץ על המשך.

    שימו לב: על הסיסמה להיות באורך של 8 תווים לפחות ולהכיל לפחות 3 מתוך הקטגוריות הבאות:

    א - אות גדולה באנגלית

    ב - אות קטנה באנגלית

    ג - סיפרה

    ד - תווים מיוחדים לדוגמא: #%^&-_ $!@

    * לא ניתן לקבוע סיסמה המכילה מילה מן המילון, ספרות עוקבות (למשל 789) או צירוף של שמכם ו/או שם משפחתכם.

    (5) החשבון יהיה זמין לאחר 50 דקות.

    עודכן: 04/08/2019 , 13:46

  • עדכון ושחזור סיסמה אישית במקרה של פקיעת תוקף או אובדן

    פתח גרסה מונגשת

    ראשית, יש לוודא כי בידיכם הקוד הסודי האישי שנשלח אליכם בדוא"ל בתחילת לימודיכם / העסקתכם בטכניון. ניתן לשחזר את הקוד הסודי במסגרת התהליך, במגבלות מסוימות, כפי שיפורט בהמשך.

    1. יש לגשת לאתר לניהול חשבונות מחשב של אגף המחשוב ומערכות המידע.

    2.  יש לבחור באפשרות "חסר לי: שם חשבון/סיסמה/קוד סודי".

    3.  כעת, הזינו את מספר תעודת הזהות ואת הקוד הסודי האישי ולחצו "המשך".

    אם אין בידיכם את הקוד הסודי האישי, לחצו כאן לקבלת הנחיות לשחזור הקוד.

    4 . בחרו באפשרות "שינוי סיסמה" וקבעו סיסמה חדשה.

    הסיסמה החדשה אינה יכולה להיות זהה לסיסמה הנוכחית.

    על הסיסמה להיות באורך של 8 תווים לפחות ולהכיל לפחות שלוש מתוך ארבע הקבוצות הבאות: א. אותיות באנגלית גדולות; ב. אותיות באנגלית קטנות; ג. ספרות; ד. תווים מיוחדים (!, @, #, $ וכו').

    אין לכלול בסיסמה את שמכם הפרטי, שם המשפחה, שם החשבון, מילה אנגלית מן המילון או תווים עוקבים (123 למשל).

    5. סיסמת החשבון תשתנה לאחר כ-50 דקות.

    עודכן: 04/08/2019 , 13:48

  • שחזור קוד סודי אישי

    פתח גרסה מונגשת

    הקוד הסודי האישי ניתן לכם עם תחילת לימודיכם/העסקתכם בטכניון.

    שימו לב, הקוד אינו מהווה סיסמה   -   לחשבון ההזדהות הטכניונית שלכם, הוא נועד למתן גישה למספר שירותים ומידע אישי לסטודנט במערכות מידע טכניוניות בהם הכניסה היא לפי מספר תעודת הזהות.

    הערה: מטעמי אבטחת מידע, הקוד הסודי האישי ישלח אליכם למספר הטלפון הנייד השמור במערכת. במידה ומספר הטלפון הנייד אינו שמור במערכת, תתקבל הודעת שגיאה מתאימה ולא יתאפשר שחזור עצמאי של הקוד הסודי. אם נתקלתם בבעיה זו - אנא המשיכו להוראות לשחזור קוד סודי אישי באמצעות מהנדס מחשוב של הפקולטה או מזכירות הסמכה או תארים מתקדמים.

     

    ***

    שחזור קוד סודי אישי באופן עצמאי:

    (1) בחרו באפשרות "חסר לי הקוד הסודי".

    PIN_Retrieval_1

    (2) הזינו את מספר תעודת הזהות שלכם ובחרו בסוג הקוד הסודי שישלח אליכם (קבוע או זמני). סמנו את התיבה "אני לא רובוט". במידת הצורך, ענו על השאלה שתוצג. כעת, לחצו שלחו לי את הקוד הסודי.

    PIN_Retrieval_2

    (3) הקוד הסודי האישי ישלח אל מספר הטלפון הנייד שלכם השמור במערכת.

    *

    שחזור קוד סודי אישי באמצעות מהנדס הפקולטה או מזכירות התלמידים:

    • סטודנטים בלימודי הסמכה ולימודי חוץ: יש לפנות אל מזכירות לימודי הסמכה בבניין אולמן, חדר 400.
    • סטודנטים בלימודי מוסמכים: יש לפנות אל מזכירות הפקולטה או לביה"ס לתארים מתקדמים.
    • סגל אקדמי ומנהלי: יש לפנות אל מהנדס הפקולטה (אחראי המחשוב).

    עודכן: 16/08/2021 , 09:07

  • לאילו מערכות משמשת ההזדהות האחידה?

    פתח גרסה מונגשת

    **פרטי  הזדהות זו ישמשו אתכם להתחברות לרובם המוחלט של שירותי הטכניון לכל אורך לימודיכם או עבודתכם בו.

    על כן, יש לשמור על פרטים אלו ולהקפיד לעדכן את הססמה האישית טרם פקיעתה, אחת לשנה**


    פרטי ההזדהות האחידה משמשים להתחברות לשירותים הבאים:

    עודכן: 20/05/2019 , 08:43