שירותים מרכזיים

שירותים מרכזיים
סוג השירות תיאור השירות עלות הערות

תקשורת בקמפוס

האגף מפעיל רשת תקשורת מנוטרת בכל רחבי הקמפוס, חיבור לרשת האינטרנט ברוחב פס של 10Gb/sec דרך מחב"א.

ללא עלות

כל שירותי הרשת כוללים ניטור מרכזי במגוון מערכות הנדסיות.

תקשורת אלחוטית

האגף מפעיל 3 רשתות אלחוטיות באזורי הכיסוי. רשת ציבורית TechPublic , רשת פנימית מאובטחת TechSec ורשת אורחים אקדמיים .Eduroam

ללא עלות

ההזדהות מול רשת TechSec/Eduroam הינה פקולטית ו/או מרכזית.

תקשורת מחוץ לקמפוס

הטכניון משמש כספק אינטרנט ומאפשר גם התחברות מאובטחת מכל מקום בעולם.

לפי מחירון האגף

שירותי ISP ו VPN כולל הזדהות חזקה באמצעות מחולל סיסמאות.

סינון תעבורה זדונית בקמפוס

מופעל מערך אבטחת מידע לסינון תעבורה זדונית בין היחידות בקמפוס.

ללא עלות

שירות מרכזי לכל הפקולטות בטכניון. מבוסס כל מערכת Fortinet בליבת הרשת.

סינון תעבורה זדונית מחוץ לקמפוס

מופעלת חומת אש המגינה על שרתי הטכניון מפני תקיפות אינטרנטיות.

ללא עלות

מבוסס על מערכת CheckPoint FW1 UTM

הוראה מקוונת - קורסים

מערכת Moodle לניהול הוראה מקוונת, בניהול המרכז לקידום הוראה.

ללא עלות

פתוח לכל הפקולטות.

הוראה מקוונת - וידאו

מערכת Pantopto לניהול הרצאות מוקלטות, בניהול המרכז לקידום הוראה.

ללא עלות

יעוץ מדעי

יועצים מקצועיים לסגל וחוקרים בתחומים של עיבוד תמלילים מדעי, סטטיסטיקה, תוכנה מתמטית , CFD ומחשוב עתיר ביצועים

ללא עלות

פיתוח אתרים

שירותי פיתוח ותמיכה בתוכנת Word Press.

ללא עלות

רשימות תפוצה ListServ

ניהול רשימות תפוצה מרכזיות ופקולטיות.

ללא עלות

אירוח שרתים פיזי

האגף מאפשר לפקולטות לאחסן את שרתי הפקולטה (19" בלבד) data center הטכניוני עם הזנת חשמל כפולה, הממוגן ומצויד באזעקת אש, ציפה בטחון. שירותי אל פסק כפול וגנרטור חרום. המקום מנוטר ומאייש 24x7.[i]

לפי מחירון האגף

אירוח פיזי לא כולל שירותי ניהול ובלתי תלוי בסביבת ההפעלה של השרת.

נדרשת עמידה בדרישות אבטחת מידע.

שרתים וירטואליים

ניתן להשתמש בתשתית מרכזית להפעלת שרתים וירטואליים, לינוקס/חלונות.

לפי מחירון האגף

השירות ניתן עם או בלי שירותי ניהול.

שירותי ניהול סיסטם

שירותי system administration בלינוקס/חלונות לשרתים פיזיים ו/או וירטואליים

ללא עלות

השירות מוגבל [ii]לשרתי אפליקציה ייעודיים.

מחשוב עתיר ביצועיים

האגף מטפל במספר סביבות מחשוב עתיר ביצועים, מרכזיות ופקולטיות (באירוח)

תלוי במדיניות ההנהלה, נכון להיום ללא עלות.

אשכולות של פקולטות בטכניון לצד מערכת מרכזית, תמנון

שירותי דוא"ל מרכזיים

שירותי דוא"ל מנוהל , תומך בפרוטוקולים imaps/smtp וממשק webmail עם תאימות למכשירים חכמים.

ללא עלות

כולל גיבוי

מערכת דוא"ל ארגונית

שירותי exchange מנוהלים, תיבת דוא"ל עם ארכיון, שיתוף יומנים ואנשי קשר, ניהול משימות ותיקיות ציבוריות. ממשק web access עשיר עם תאימות למכשירים חכמים. חיבור למרכזיית הטלפון של הטכניון (בתכנון)

ללא עלות

ניתנות מספר רמות שירות, 10% מסך התיבות בפקולטה יוגדרו כ Gold עם 5GB וארכיון.

כולל גיבוי ללא עלות.

סינון דוא"ל זבל

מופעלת מערכת IronPort לסינון תיבות הדוא"ל בטכניון מדבר דוא"ל מסחריים ופוגעניים.

ללא עלות

נבחנת אלטרנטיבה למוצר הנוכחי.

אחסון מרכזי לשיתוף קבצים.

השכרת שטחים בשירותי nas לשיתוף קבצים לעמדות עבודה. כולל גיבוי snapshot שבוע אחורה.

לפי מחירון האגף

אפשר לקבל שירות משתי סביבות. סביבת NetApp וסביבת V3700 IBM

אחסון מרכזי לשרתים פקולטיים

השכרת שטחים בשירותי san לשרתים פקולטיים. כולל גיבוי snapshot שבוע אחורה

לפי מחירון האגף

דורש פרוטוקול nas, על fiber channel/iscsi

גיבוי שרתים/תחנות עבודה.

גיבוי מרכזי מבוסס דיסקים באמצעות תוכנת netbackup. מיועד לשרתים פקולטיים

לפי מחירון האגף

גיבוי מחשב אישי

גיבוי מרכזי מבוסס דיסקים באמצעות תוכנת InSync, מיועד למחשבים אישיים, ניידים ונייחים.

אפשרות לביצוע גיבוי ממקום מרוחק דרך האינטרנט.

לפי מחירון האגף

שירות חדש לגיבוי PC, מאפשר שחזור עצמי.

שירותי הזדהות מרכזיים

שירות ldap לזיהוי על פי שם משתמש וסיסמא ב-tx ו-t2

ללא עלות

שירותי הזדהות מרכזיים – סטודנטים AD

שירותי הזדהות לסטודנטים לכל התארים על בסיס Active Directory. שירות מיועד הן למנגנונים מרכזיים והן כשירות לפקולטות.

ללא עלות

דומיין ST(udents) מנוהל בצורה אוטומטית ומאוכלס על בסיס מידע מבתי ספר להסמכה ומוסמכים.

שירותי הזדהות מרכזיים – סגל/עובדים/חוקרים AD

שירותי הזדהות לכל בית בטכניון (למעט לסטודנטים) על בסיס Active Directory. שירות מיועד הן למנגנונים מרכזיים והן כשירות לפקולטות. (בתכנון).

ללא עלות

דומיין Staff בשלבי תכנון מול מערכת SAP שתכלול מידע על: כ"א טכניון, כ"א מוסד ולשכת הסגל.

תוכנה לניהול תמיכה

שירות תוכנת SysAid לניהול helpdesk פקולטי.

ללא עלות

מופעל ב 10 פקולטות.

מוקד תמיכה

מוקד תמיכה מאויש (טל 5600) לתקלות קו ראשון במערכות מרכזיות ומנהלה. המוקד פעיל כרגע בשעות 7:30 עד 17:30 ויורחב בקרוב. השירות מנוהל על-ידי תוכנת SysAid במוקד התמיכה.

ללא עלות

השירות מיועד לסגל מנהלי ואקדמי לשם פתרון תקלות שכיחות במערכות מרכזיות.

ניהול הגנת AntiVirius לשרתים ותחנות עבודה.

האגף מפעיל מערכת מרכזית המגינה ,מעדכנת וסורקת את תחנות העבודה.

ללא עלות

המערכת מבוססת שרת ePo של McAfee בעלת ניהול מרכזי ומבוזר (לפי מדיניות פקולטית).

מערכת עדכון למחשבי חלונות

האגף מפעיל מערכת מרכזית לניהול עדכוני מערכת הפעלה Windows

ללא עלות

מבוסס על שרת WSUS מרכזי

רכישת תוכנה

רכישת רישיון אישי לתוכנה.
לרכישה מתקציב טכניוני כניסה לפורטל ה-.SAP.
לרכישה ממשכורת כניסה לאתר חנות התוכנות

לפי מחירון באתר פורטל ה-SAP  או אתר חנות התוכנות.

הפצת תוכנות הורדת תוכנה (לא רישוי) עבור מהנדסי פקולטות בלבד. ללא עלות

[i] בתכנון להעביר את ההתראות למוקד בטחון ולעבור למתכונת unattended

[ii] שירותי סיסטם לא מיועדים לשמש תחליף לניהול פקולטי/יחידתי אלא לתת מענה למירב רובדי התשתית.